lunes, 24 de septiembre de 2012

Aholkuak


Gure ezagutza: Haurraren hizkuntza garapenean laguntzeko aholkuak irakasleentzat.

Uztartzen: Osatu zure aholkuak irakurgaiaren ekarpenekin eta taldekatu aholkuak ezaugarrien arabera

Beltzez: gure ekarpenak
Urdinez: Klasekideen ekarpenak
Lanarjaz: testuan esandakoa

1.      Hitz egiteko era 
  .   Astiro
  .   Argi
  .   Esaldi laburrak eta zentzudunak
  .   Errespetuz
  .   Tonu baxuan
  .   Haurren txanda errespetatu
    Errefelexio eta elkarrizketarako bideak zabaldu (bera ez da klaseko protagonista)   
        .   Eredu onak esakini 
        .   IN PUT
  .   Galdera asko
  .   Arrerta deiak maiz
  .   Errepikapen ugari
  .   Entonazioa zuzena 
  .   Seguratasun afektiboa esakini
  .   Haur guztiak eta bakoitza hizketan jartzea
  .   Haurraren partehartzea kudeatzea
  .    Egiten ari diren lanari buruz eztabaidatzen era gogoetan aurrera egiten laguntzea  
  .   Ikasgelako jarduerak antolatzea, taldeak, espazioak, denborak eta zereginak  
            erabakiz 
  .   Jokabide-arauak ematea eta gogoratzea ikasgelako gizarte-bizitzan.

2.      Gorputz jarrera
·         Keinuek hitzak lagundu
·         Tonu lasaia
·         Afektuzko jarrerak azaldu
·         Urduritasuna kontrolatu
·         Haurrari bere espazioa eskaini
·         Konfidantza eta segurtasuna trasmititu
·         Haurraren beharrak asetzerako orduan lasaitasunez hartu eta komunikatu modu afektibo batean.
·         Ez esan ondo ala txarto egiten dabilen, baizik eta deskribitu zer egiten dagoen
·         Haurrekin egoterakoan makurtu euren altueran jarriz
·         Egonkorra
·         Jarrera desegokiak zigortu beharrean, egoera horietatik nola irten azaldu


3.      Taldeak nola antolatu
·        Taldekatze HETEROGENEOA
·         Taldekatzeko orduan ez hartu kontuan hizkuntza maila
·         Adin ezberdinak nahastu, ahal den neurrian
·         Kultura ezberdina duten umeak nahastu

4.      Edukiak nola landu
·         Elkarrizketak sortzen
·         Edukiak abestiekin, ipuinekin, antzerkiekin… landuz.
·         Errutinen bidez
·         Behin eta berriz errepikatuz
·         Txokoen bidez gela antolatu, adibidez, eraikuntzen txokoa, irakurketa txokoa, natura txokoa…
·         Ume bakoitzari egokitu
·         Koherentzia izatea
·         Aurreko edukiak ondo barneratu (pausuak errespetatu)
·         Sentimenduei lekua ematea

5.      Testuinguruaren antolaketa
·         Edukiak muralen bidez adierazi (marrazkiz bai idatziz)
·         Subjektuen antolaketa egokia: borobilean adibidez, denon ahotsak entzun daitezen.
·         Gelaren akustika egokia izatea
·         Giro egokia sortu
·         Aldez aurretik gela erreparatu

6.      Irakaslearen jarrera
·         Aktiboa izatea
·         Autonomia bultzatu
·         Demokratikoa
·         Ikaslea protagonista bihurtu
·         Gurasoekin errespetua
·         Haurrekin errespetua
·         Bakoitzaren berezitasunak aintzat hartzea
·         Hitz egiterakoan aurpegira begiratu
·         Irekia izatea eta ez zuzendua
·         Hitzetan gauzak jarri
·         Emozioenganako enpatia
.         Errazteko edo laguntzeko estrategiak: 
          a) Ikasleak esaten duenari eta esateko moduari erreparatzen laguntzen diote
          b) Elkarrizketaren harian, irakasleak gertaerak kontatzen dizkie iaksleei, hori  
          egotean pentsatzeko eta berbaldia eratzeko eredua ematen dizkie
        

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario