Gure ezagutza: Haurraren hizkuntza garapenean
laguntzeko aholkuak irakasleentzat.
Uztartzen: Osatu zure aholkuak irakurgaiaren
ekarpenekin eta taldekatu aholkuak ezaugarrien arabera
Beltzez: gure ekarpenak
Urdinez:
Klasekideen ekarpenak
Lanarjaz: testuan esandakoa
Lanarjaz: testuan esandakoa
1.
Hitz egiteko era
. Astiro
. Argi
. Esaldi laburrak eta zentzudunak
. Errespetuz
. Tonu baxuan
. Haurren txanda errespetatu
. Errefelexio eta elkarrizketarako bideak zabaldu (bera ez da klaseko protagonista)
. Astiro
. Argi
. Esaldi laburrak eta zentzudunak
. Errespetuz
. Tonu baxuan
. Haurren txanda errespetatu
. Errefelexio eta elkarrizketarako bideak zabaldu (bera ez da klaseko protagonista)
. Eredu onak esakini
. IN PUT
. Galdera asko
. Arrerta deiak maiz
. Errepikapen ugari
. Entonazioa zuzena
. Seguratasun afektiboa esakini
. Haur guztiak eta bakoitza hizketan jartzea
. Haurraren partehartzea kudeatzea
. Egiten ari diren lanari buruz eztabaidatzen era gogoetan aurrera egiten laguntzea
. Ikasgelako jarduerak antolatzea, taldeak, espazioak, denborak eta zereginak
. Galdera asko
. Arrerta deiak maiz
. Errepikapen ugari
. Entonazioa zuzena
. Seguratasun afektiboa esakini
. Haur guztiak eta bakoitza hizketan jartzea
. Haurraren partehartzea kudeatzea
. Egiten ari diren lanari buruz eztabaidatzen era gogoetan aurrera egiten laguntzea
. Ikasgelako jarduerak antolatzea, taldeak, espazioak, denborak eta zereginak
erabakiz
. Jokabide-arauak ematea eta gogoratzea ikasgelako gizarte-bizitzan.
. Jokabide-arauak ematea eta gogoratzea ikasgelako gizarte-bizitzan.
2.
Gorputz jarrera
·
Keinuek hitzak lagundu
·
Tonu lasaia
·
Afektuzko jarrerak azaldu
·
Urduritasuna kontrolatu
·
Haurrari bere espazioa eskaini
·
Konfidantza eta segurtasuna
trasmititu
·
Haurraren beharrak asetzerako
orduan lasaitasunez hartu eta komunikatu modu afektibo batean.
·
Ez esan ondo
ala txarto egiten dabilen, baizik eta deskribitu zer egiten dagoen
·
Haurrekin egoterakoan
makurtu euren altueran jarriz
·
Egonkorra
·
Jarrera desegokiak
zigortu beharrean, egoera horietatik nola irten azaldu
3.
Taldeak nola antolatu
·
Taldekatze HETEROGENEOA
·
Taldekatzeko orduan ez hartu
kontuan hizkuntza maila
·
Adin ezberdinak nahastu, ahal den
neurrian
·
Kultura ezberdina duten umeak
nahastu
4.
Edukiak nola landu
·
Elkarrizketak sortzen
·
Edukiak abestiekin, ipuinekin,
antzerkiekin… landuz.
·
Errutinen bidez
·
Behin eta berriz errepikatuz
·
Txokoen bidez gela antolatu,
adibidez, eraikuntzen txokoa, irakurketa txokoa, natura txokoa…
·
Ume
bakoitzari egokitu
·
Koherentzia
izatea
·
Aurreko edukiak
ondo barneratu (pausuak errespetatu)
·
Sentimenduei
lekua ematea
5.
Testuinguruaren antolaketa
·
Edukiak muralen bidez adierazi
(marrazkiz bai idatziz)
·
Subjektuen antolaketa egokia:
borobilean adibidez, denon ahotsak entzun daitezen.
·
Gelaren akustika egokia izatea
·
Giro egokia sortu
·
Aldez
aurretik gela erreparatu
6.
Irakaslearen
jarrera
·
Aktiboa
izatea
·
Autonomia bultzatu
·
Demokratikoa
·
Ikaslea
protagonista bihurtu
·
Gurasoekin
errespetua
·
Haurrekin
errespetua
·
Bakoitzaren
berezitasunak aintzat hartzea
·
Hitz
egiterakoan aurpegira begiratu
·
Irekia
izatea eta ez zuzendua
·
Hitzetan
gauzak jarri
·
Emozioenganako
enpatia
. Errazteko edo laguntzeko estrategiak:
a) Ikasleak esaten duenari eta esateko moduari erreparatzen laguntzen diote
b) Elkarrizketaren harian, irakasleak gertaerak kontatzen dizkie iaksleei, hori
egotean pentsatzeko eta berbaldia eratzeko eredua ematen dizkie
. Errazteko edo laguntzeko estrategiak:
a) Ikasleak esaten duenari eta esateko moduari erreparatzen laguntzen diote
b) Elkarrizketaren harian, irakasleak gertaerak kontatzen dizkie iaksleei, hori
egotean pentsatzeko eta berbaldia eratzeko eredua ematen dizkie
No hay comentarios:
Publicar un comentario