lunes, 8 de octubre de 2012

Ahozkotasuna lantzen


SAINZ, Matilde, OZAETA, Arantza eta GARRO, Eneritz (2009): "Ahozko hizkuntza lantzen. Haur Hezkuntzan hasi eta unibertsitateraino". Hik Hasi 140, 7-13

EUREN PROPOSAMENA (guk ateraratoak): 

-          Ahozko hizkuntza objektu gisa landu behar

-          Ahozko testu-generoak landu behar: idatzizko hizkuntzarekin egiten dugun moduan, ahozko hizkuntzaren forma edo egitura zehatza ere adostu behar da, horren baitan hainbat egitura edo genero ezberdin baitaude.
-          Eskolan hizkuntza frmala eta ez formala landu behar.

-          Akatsak egitea beharrrezko ahozko hizkuntza menperatzne joateko.

-          Ahozko testu-moldeen lanketak hitza bakarrik ez, ahozkoan eragina duten beste aldagai batzuk ere sistematikoki landu behar (Baliabide ez-berbalak, espazioaren erabilera, hizlarien kokapenaren eragina eta horrekiko kontzientzia….)

-          Ahozkotasun egoera errealak sortu behar ditugu, ikasleak eskolatik kanpo ahozkotasun hori garatzen jarraitzeko, motibatuta sentitzeko, azken fienan, elkarrizketak irekitzea jakintza bera barneratzeko.

-          Irakasle batzuk estrategia batzuk erabiltzen dituzte: aditze aktiboa, interakziorako diskurtsoa, ikasleen hizkuntza mailari lotutako galdera motak, eta abar; eta erantzun luzeagoak eta konplexuagoak jasotzen dituztela.
-          Elkarrekintza metodologiaren erdigunera ekartzeak gelaren antolaketa eta taldekatze modua ere ukitzen du


-          Gela barruko komunikazioa sortzea, esanahiak elkarrekin sortzea dakar; ez da mezua transmititzea, elkarrizketaren bitartez irakastea baizik.

Talde handian agertutakoak:

- Haurra erdigunean, ez irakaslea. Maila berean egon behar dira.
- Taldekatze txikiak
- gelako interakzioa aldatu, eta haurrak jakintzaren kudeaketan sartu.
- Testu generoak lantzeko komunikazio egoera ezberdinak sortzea, eta kontzienteki landu bakoitza, helburua berauek lantzea izanik.
- Ahozkotasuna arlo guztietan landu behar da.

No hay comentarios:

Publicar un comentario