SAINZ, Matilde, OZAETA, Arantza eta
GARRO, Eneritz (2009): "Ahozko hizkuntza lantzen. Haur Hezkuntzan hasi
eta unibertsitateraino". Hik Hasi 140, 7-13
EUREN PROPOSAMENA (guk ateraratoak):
-
Ahozko
hizkuntza objektu gisa landu behar
-
Ahozko
testu-generoak landu behar: idatzizko hizkuntzarekin egiten dugun moduan,
ahozko hizkuntzaren forma edo egitura zehatza ere adostu behar da, horren
baitan hainbat egitura edo genero ezberdin baitaude.
-
Eskolan hizkuntza frmala eta ez formala landu behar.
-
Akatsak egitea beharrrezko ahozko hizkuntza menperatzne
joateko.
-
Ahozko
testu-moldeen lanketak hitza bakarrik ez, ahozkoan eragina duten beste aldagai
batzuk ere sistematikoki landu behar (Baliabide ez-berbalak, espazioaren
erabilera, hizlarien kokapenaren eragina eta horrekiko kontzientzia….)
-
Ahozkotasun
egoera errealak sortu behar ditugu, ikasleak eskolatik kanpo ahozkotasun hori
garatzen jarraitzeko, motibatuta sentitzeko, azken fienan, elkarrizketak
irekitzea jakintza bera barneratzeko.
-
Irakasle batzuk estrategia batzuk erabiltzen dituzte: aditze aktiboa,
interakziorako diskurtsoa, ikasleen hizkuntza mailari lotutako galdera motak,
eta abar; eta erantzun luzeagoak eta konplexuagoak jasotzen dituztela.
-
Elkarrekintza
metodologiaren erdigunera ekartzeak gelaren antolaketa eta taldekatze modua ere
ukitzen du
Talde handian agertutakoak:
- Haurra erdigunean, ez irakaslea. Maila berean egon behar dira.
- Taldekatze txikiak
- gelako interakzioa aldatu, eta haurrak jakintzaren kudeaketan sartu.
- Testu generoak lantzeko komunikazio egoera ezberdinak sortzea, eta kontzienteki landu bakoitza, helburua berauek lantzea izanik.
- Ahozkotasuna arlo guztietan landu behar da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario